על המודל:
כל המועדונים המשתתפים בתחרויות של אופ"א מחויבים למנות אחראי (בשכר או בהתנדבות) על קידום ותיווך הדיאלוג בין האוהדים למועדון, כמו גם עם גורמים רלוונטיים נוספים (כמו המשטרה). קצין הקשר מהווה גשר בין המועדון והאוהדים על ידי תיווך דו-כיווני של המידע סביב נושאים חשובים.
התפקיד, שנוצר לראשונה בגרמניה, מבטיח כי קולו של הקהל ישמע בתוך כותלי הנהלת המועדון, תוך שהוא חותר לקדם חווית צפייה מהנה לכל באי האצטדיון. קצין הקשר יכול להיות בקשר עם מחלקות שונות במועדון, אך מומחיותו אמורה להיות בעניין קידום האינטרסים של האוהדים. קצין הקשר צריך להיות בעל הבנה עמוקה בתרבות אוהדי הקבוצה הספציפית ובעל היכולת למסד קשרי אמון בין גורמים שונים וביניהם ארגוני האוהדים, הנהלת המועדון, המשטרה ומועדונים אחרים. הניסיון מאירופה מלמד, וכך גם ממליצים ארגון הגג האירופאי שלנו, כי רצוי שקצין הקשר יגיע מקרב בסיס האוהדים כדי למצות את מלוא הפוטנציאל הטמון בתפקיד.
לפרטים נוספים בקרו בעמוד המפרט על התפקיד באתר של ארגון האוהדים האירופאי:
Supporter Liaison Officer
המצב בישראל
תפקיד זה קיים בישראל בכמה מועדונים בליגת העל, מתוקף התקנון של אופ"א המחייב זאת, אך מעולם לא יושם במלואו למען המטרות שהוגדרו כאן. בהחלט יתכן כי קהלים רבים בישראל יוכלו להנות ולקדם את האינטרסים שלהם בעזרת יישום המודל הזה כפי שהוצג כאן.

כלי עבודה